|
Socjolog.pl psychologia,socjologia,psychologia społeczna,antropologia,politologia,zachowania w organizacji
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 21
|
Wysłany: Czw Gru 08, 2005 12:02 am Temat postu: "środki zimne i gorące" |
|
|
cyt..."Istnieje podstawowa zasada, zgodnie z którą odróżniamy środek gorący ,jak radio.od środka zimnego, jak telefon,lub środek gorący, jak film,od środka zimnego jak telewizja. Środkiem gorącym jest taki środek,który oddziałuje na jeden zmysł 'z wysoką wyrazistością'. 'Wysoka wyrazistość' jest to stan posiadania dużej liczby konkretnych danych. Fotografia charakteryzuje się wizualnie 'wysoką wyrazistością'. Film rysunkowy ma 'niski stopień wyrazistości',ponieważ dostarcza niewiele informacji wizualnych. Telefon jest środkiem zimnym o 'niskiej wyrazistości', jako ,że za jego pośrednictwem ucho otrzymuje nikłą ilość informacji. Mowa jest zimnym środkiem o 'niskim stopniu wyrazistości', daje bowiem bardzo mało i wiele musi sobie dopełnić słuchacz. W przeciwieństwie do środków zimnych, środki gorące nie pozostawiają odbiorcom wiele do uzupełnienia. Dlatego też powodują one małe współuczestnictwo odbiorcy, podczas gdy środki zimne zmuszają do współuczestniczenia i uzupełniania. Wobec tego, oczywiscie,taki gorący środek ,jak radio, wywiera na słuchacza zupełnie odmienny wpływ niż środek zimny - telefon...(Herbert Marshall McLuhan "Wybór tekstów" str.229 Zysk i S-ka 2001 Poznań) |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|